KÖZLEKEDÉSI KENŐANYAGOK

Személyautókban, kisbuszokban, teherautókban használt olajok és zsírok.

MOTORKERÉKPÁR KENŐANYAGOK

Motorkerékpárokban használt olajok és zsírok.

MEZŐGAZDASÁGI KENŐANYAGOK

Mezőgazdasági gépekben használt olajok és zsírok.

IPARI KENŐANYAGOK

Az ipar különböző területein használt olajok, zsrok és tisztítófolyadékok.

Kezdőlap

Üdvözöljük a Lube Virabonn Kft. honlapján!

SILKOLENE CYCLE LUBRICANTS

Magas teljesítményű kerékpárlánc kenőanyag család, minden időjárási körülményhez.

Kenőanyag fejlesztőink ismét kiemelkedőt alkottak a nem régiben piacra dobott új kerékpárlánc kenő termékcsalád megalkotásával. Megoldásunk van mindenfajta alkalmazási és időjárási körülményre, hogy kerékpárjának lánca mindig megfelelően kenve legyen.

A SILKOLENE CYCLE LUBRICANTS, melyből jelenleg három termék érhető el, a kerékőárlánc kenés széles skálájára nyújt megoldást. Különböző használati módok és minden időjárási körülmény között megfeleően alkalmazhatók. A SILKOLENE CYCLE LUBRICANTS termékek kialakításakor különös figyelmet fordítottak a váltó és a fogaskerék-áttételek igényinek kielégítésére.

ALKALMAZÁSUK:

WET LUBE speciális összetétele alkalmassá teszi a szélsőségesen nedves körülmények, valamint a hosszú távú közúti használat során fellépő igénybevételek kielégítésére. A WET LUBE kiváló, hosszan tartó védelmet biztosít, a hajtásláncban lévő minden mozgó alkatrész részére, ezzel sima, alacsony súrlódási teljesítményt nyújt minden körülmény között. A WET LUBE tökéletesen alkalmazható mountain és downhill kerékpározáskor.
DRY LUBE
speciális összetétele leginkább száraz körülmények közötti, közúti versenyeken teszi igazán ideálisan használhatóvá a terméket. DRY LUBE egy magas kúszóképességű, gyorsan száradó, extrém teljesítményű kenőanyag, amely PTFE (teflon), alacsony súrlódású, magas védelmet biztosító bevonatot képez. Ez a száraz réteg minimalizálja a piszok és a finom szemcsék lánchoz tapadását.
EVERYDAY LUBE
100%-ban biológiailag lebomló többcélú lánckenő anyag, azon kerékpárosok részére, akik minden nap használják kerékpárjukat. EVERYDAY LUBE jó kúszó és vízlepergető tulajdonságokkal rendelkezik, továbbá egy hosszan tartó védőbevonatot képez a felületen a kopás és korrózió kialakulása ellen. Általános használatra is alkalmas, a hajtáslánc, fogaskerekek és váltók kenési igényeinek kielégítésére.

ELŐNYEIK:

WET LUBE

  • Védelmet nyújt nedves és sáros körülmények között.
  • Meghosszabbítja az alkatrészek élettartamát.
  • Ideális mountain bike és extrém igénybevételű alkalmazások igényeinek kielégítésére.

 DRY LUBE

  • Gyors száradás.
  • PTFE (teflon) adalékot tartalmaz az alacsony súrlódás biztosítására.
  • Tisztán hagyja a láncot, védi és minimalizálja a piszok finom szemcséinek a lánchoz való feltapadását.
  • Ideális utcai versenyeken történő alkalmazásra.

EVERYDAY LUBE

  • 100%-ban biológiailag lebomlik.
  • Ideális kerékpárosoknak, akik minden nap használják kerékpárjukat.
  • Meghosszabbítja a lánc élettartamát.

SYSTEM REINER: új HD-kétkezes zsírzópisztoly

zweihandpresse 500A 2014. évi müncheni BAUMA-n mutatta be a FUCHS LUBRITECH első ízben a SYSTEM REINER HD új kétkezes zsírzópisztolyát. Az új zsírzópisztoly az eddigi kétkezes pisztoly minden elismert előnye mellett olyan új jellemzőkkel bír, amelyek még inkább megkönnyítik a kezelést. Ettől a HD kétkezes zsírzópisztoly még hatékonyabb eszköz lesz a kenéstechnikában.
Az előnyök röviden: ergonomikus fogás az optimális működtetésért - védősapka a tömlővég szennyeződésének elkerülése és a tömlő biztonságos tárolása érdekében - hatékony leeresztés speciális csővel - 400 bar elérhető nyomás - ikerlakat rendszer védi ki a tartós üzem melletti kopást és a berendezésekre veszélyes véletlen kenődést
A kétkezes zsírzópisztoly alkalmazása esetén a FUCHS LUBRITECH termékportfoliójában a kenőanyagok széles palettája áll rendelkezésre, hozzáillő SR-tartályokban. Ez a sokrétűség az iparban előforduló majdnem minden kenési feladathoz megfelelő kenőanyagot kínál.

A SYSTEM REINER ezáltal hosszú kenőanyag-vezetékekkel, nagymennyiségű és nagytérfogatú kenőanyagokkal működő nagy értékű gépek egyszerű, tiszta és biztonságos kenését segíti elő. Ismerje meg az új HD kétkezes zsírzópisztolyt és győződjön meg előnyeiről!

A FUCHS bemutatja az új TITAN XTL® motorolajokat a haszonjárművek számára

Üzemanyag-megtakarítás, csökkentett olajfogyasztás, jobb hidegindítási teljesítmény és kevesebb turbótöltő-lerakódás – a személygépkocsiknál történt sikeres bevezetés után most már a fuvarozók és a haszonjárművek üzemeltetői is élvezhetik a FUCHS XTL® motorolaj-technológia előnyeit. Az XTL®- (Xtreme Temperature Lubrication) a FUCHS nagyon nagy viszkozitási indexű speciális motorolaj-fejlesztése. Ez a viszkozitásnak a hőmérséklettől való sokkal kisebb függőségét jelenti, továbbá kiváló öregedési stabilitást és meggyőző teljesítmény-potenciált az összes üzemi feltétel esetén. Ezáltal ezek az újfajta XTL® motorolajok a lehető legjobban igazodnak a haszonjármű-motorok támasztotta növekvő követelményekhez.
Üzemanyag-gazdaságosság a teljes karbantartási időszakban
Az új XTL® TITAN CARGO MAXX SAE 10W-40 és TITAN CARGO MAXX SAE 5W-30 motorolajok teljesítőképességét részletes tesztsorozatok során vizsgáltuk. Mértük az üzemanyag fogyasztás, hidegindítás, motorvédelem és olajfogyasztás teljesítményértékeit a hagyományos motorolajokkal összevetve. Ezek során bebizonyosodott, hogy az XTL® technológia a teljes olajcsere-periódus alatt üzemanyag-megtakarítást kínál, ezt megtartja és az üzemanyag fogyasztás terén lényeges megtakarítási lehetőségeket nyit meg.
Kis olajöregedés – jobb folyékonyság – javított hidegindítás
Az XTL® technológia fontos üzemanyag-megtakarítási tényezője a lényegesen kisebb olajöregedés. Ez garantálja a motorolaj jobb folyékonyságát és így gondoskodik a jobb hidegindítási tulajdonságokról. A vizsgálatok különösen hidegben bizonyítják az XTL® motorolajok jelentősen javuló folyékonyságát és szivattyúzhatóságát, amely elsősorban a téli hónapokban könnyíti meg a hidegindítást és lényegesen csökkenti a hidegindítási kopást.
A turbótöltők hosszabb élettartama
A motorvédelem tekintetében a turbótöltő-lerakódások csökkentése lényeges tényező. A flottaüzemeltetők ma a turbótöltőt tartják a tehergépkocsi egyik leginkább karbantartás-igényes és meghibásodásra hajlamos alkatrészének. A motorolaj okozta lerakódások a turbótöltőn csökkenő hatásfokot, kopást és idő előtti meghibásodást okoznak. A specifikus lerakódás-vizsgálatok azt mutatják, hogy az XTL® motorolajok lényegesen kevesebb lerakódást okoznak és ezáltal e részegységek élettartamát meghosszabbítják.
Takarékos az olajfogyasztásban is
A hosszú olajcsere-periódusokon keresztül az olajfogyasztás különösen haszonjárműveknél közvetlen költségtényező – és közvetve a hibásan vagy csak elégtelenül működő kipufogógáz-utánkezelő rendszerek okozta járulékos költségek révén is. A laborban és a közúton végzett átfogó tesztsorozatok azt bizonyították, hogy az XTL® motorolajok használatával az olajfogyasztás lényegesen csökken.
Az XTL® motorolajok szembetűnő előnyei:

Üzemanyag-megtakarítás = 0,5%
Javított szivattyúzhatóság alacsony hőmérsékleteken = 23,3%
Csökkentett turbótöltő-lerakódások = 10,7%
Olajfogyasztás csökkenése = 27 %

Repülőipari Titán Megmunkáló Folyadék – 100%-kal jobb szerszám élettartam a legszorosabb versenytárshoz képest

A Boeing 787-es Dreamliner-e és az Airbus A380 vonják leginkább magukra a figyelmet úttörő anyaghasználatuk révén. A repülőgépek ezen új generációja változást hoz magával a legtöbb fémszerkezetnél az új, fejlett kompozit anyagok és a nagyteljesítményű fémötvözetek kombinációjával.
A repülőgépipar számára a titán a természetéből adódó tulajdonságai révén jelentős előnyöket kínál. Nagyobb szilárdságú, ugyanakkor kisebb súlyú, mint az acélok és az alumínium, és az acélhoz képest kétszeres rugalmassága kiválóan alkalmazhatóvá teszi olyan helyeken, mint a repülőgépek futóműve és szárnyszerkezetei.
A várható igényre tekintettel világosnak tűnik, hogy a gyártásban több titánmegmunkáló kapacitásra lesz szükség világszerte, ezért lényeges a megmunkálás hatékonyságának javítása.
Viszont a fent említett tulajdonságai miatt a titánt hírhedten nehéz megmunkálni és a titán forgácsolásának mai igazi kihívása a nagy anyagleválasztási hányadok elérése oly módon, hogy ésszerű szinten tartsuk a szerszámok élettartamát és ötvözzük a műszaki innovációt a költségmegtakarítással.
A maximális hatékonyság azonban csak úgy érhető el, ha a hűtőfolyadékok technológiája is eleget tesz a titánmegmunkálás követelményeinek. A FUCHS hadra fogta globális kutatócsapatát és e célok megvalósítására kifejlesztette ECOCOOL S761B hűtőfolyadékát.
A különböző hűtési technológiák előnyeinek megértéséhez a FUCHS kutatási projektbe kezdett a Warwick Egyetemmel. E projekt során a Warwick Egyetem tulajdonában lévő szerszámgépeken reprodukálták a repülőgépipari gyártási (marási) feltételeket.
A tesztek alatt figyelemmel kísérték a forgácsolási paramétereket az egyöntetű eredmények biztosítása érdekében és rendszeresen kiértékelték a szerszámkopást a kereskedelemben kapható különféle hűtőfolyadékok használata mellett.
Az eredmények azt bizonyították, hogy a FUCHS ECOCOOL S761B hűtőfolyadék vezető pozíciót vívott ki a szerszámkopást figyelembe véve és 100 %-kal jobban teljesített, mint a „világon leggyakrabban vásárolt repülőipari hűtőfolyadék" szlogennel hirdetett folyadék.

A FUCHS bemutatta hatékony termékprogramját a hűtőberendezésekhez

A nürnbergi Chillventa 2010 vásáron a Fuchs Europe Schmierstoffe GmbH teljes portfóliójával képviseltette magát a hűtőgépolajok terén. Egy sor innovatív termék járul hozzá a hűtőberendezések hatékonyságának javításához és ezáltal segít az üzemi költségek csökkentésében.
A HFKW (részben halogénezett fluor-szénhidrogén) hűtőközegű alkalmazások hűtőgépolajaihoz adott sokrétű információk mellett a Fuchs elsősorban a természetes hűtőközegekhez mutatott be hűtőgépolajokat.
A RENISO C sorozatú szintetikus hűtőgépolajok, amelyek mind a kritikus értékek alatti, mind az ezek fölötti üzemre alkalmasak a CO2-hűtőberendezésekben, speciális, rendkívül hatékony adalékrendszereik révén növelik a kopásvédelmet és több mint tíz éve már a CO2-hűtési alkalmazások számos sűrítőrendszerében beváltak.
További nagyteljesítményű RENISO hűtőgépolajok egészítik ki a gyártási programot a szénhidrogén-hűtőközegek, mint pl. a propán (R290) vagy propén (R1270) esetében. A PAO-bázisú teljesen szintetikus RENISO SYNTH 68, valamint a poliol-észter-bázisú termékek - RENISO TRITON SE/SEZ - a szénhidrogén-hűtőközegekben való kedvező oldhatósági jellemzőik és nagyfokú vegyi stabilitásuk révén, kiegészülve a nagyon jó kopásvédő tulajdonságokkal, kiválóan alkalmasak a szénhidrogén-hűtőközegekkel együtt történő alkalmazásokra.
Ammóniához (NH3, R717) a Fuchs az ásványolaj-bázisú hűtőközeg olajok (RENISO K-sorozat) mellett különösen az alacsony párolgási hőmérsékletek esetében a teljesen szintetikus termékeket javasolja, mint a PAO-bázisú RENISO SYNTH 68, vagy a szintetikus szénhidrogénekre épülő RENISO UltraCool 68. Az előnyök: kiváló öregedési tulajdonságok, alacsony párolgási hajlam, kitűnő hidegfolyósság, elsőrangú alkalmasság extrém feltételek között is. A kenőanyag élettartamát az ásványi olajjal szemben lényegesen magasabb öregedési stabilitás javítja és csökkenti egyben az olajfogyasztást. Ezáltal a hűtőberendezés üzemeltetési költségei érzékelhetően csökkenthetők.

A FUCHS útmutató, új motorolaj-technológiát mutatott be

Gyorsabb, erősebb, jobb a motornak: A FUCHS új XTL™ motorolaj-technológiája a rendkívül magas viszkozitás-indexével és kiemelkedő öregedési stabilitásával lényegesen rövidebb átolajozási időkről és kisebb üzemanyag-fogyasztásról gondoskodik. A modern személygépkocsi-motorolajok, amelyek a motorgyártók követelményeit teljesítik, már ma magas teljesítményszintet kínálnak. De a motorolaj hőterhelése erősen növekszik, pl. a motorszerkezetek méretcsökkentési hatásai révén. Azok a klimatikus feltételek is egyre szélsőségesebbek lesznek, amelyek között a motoroknak mindenkor megbízhatóan működniük kell. Ehhez jönnek még az új, energiakímélő technológiák, mint pl. a start-stop rendszerek, amelyek különleges követelményeket támasztanak a motorolaj indítási ulajdonságaival és kenésbiztonságával szemben. A motorolaj terhelése a gyártó által megadott teljes olajcsere-periódus alatt összességében erősen növekszik. Épp ezért fontos, hogy az olaj gyorsan odaérjen, ahol szükség van rá. Ez jó ok a FUCHS, a német autóipar vezető első feltöltési szakértője számára, hogy olyan új motorolaj-technológiát fejlesszen, amely további, hosszú távon stabil teljesítmény-tartalékokat kínál. Az új alapolaj-technológia döntő technológiai ugrása az optimalizált viszkozitás-hőmérséklet viselkedésben keresendő. A hagyományos alapolajokkal szemben az új XTL™ technológia különösen magas viszkozitás-indexével tűnik ki. Ez a viszkozitás sokkal kisebb függőségét jelenti a hőmérséklettől és rendkívüli teljesítmény-potenciált mind az extrém meleg, mind az extrém hideg üzemi feltételek között.
A teljesítőképességet nagyszabású tesztsorozatokkal vizsgálták:
Például a -27°C-os hidegkamrában az aktuális SAE 5W-30 technológia esetében egy hagyományos motorolajat hasonlítottak össze az új XTL™ technológiájú, azonos viszkozitási osztályú motorolajjal az adott indítás viselkedés tesztelésére. A tesztek összességében bizonyították az XTL™ motorolaj-technológia egyértelmű előnyeit a hagyományos SAE 5W-30 motorolajakkal szemben:
Jobb hidegindítási viselkedés: akár 55%-kal rövidebb átolajozási idők és akár 35%-kal rövidebb indítási idők.
Kisebb üzemanyag-fogyasztás: akár 1,7% további fogyasztáscsökkenés.
Kisebb olajfogyasztás: akár 18%-kal kevesebb olajfogyasztás.

Jobb öregedési stabilitás, csekélyebb kopás: 38%-kal kisebb viszkozitás-növekedés. Ezáltal nagyobb teljesítőképesség és üzembiztonság a teljes olajcsere-periódus alatt A csúcskategóriás, különböző módon specifikált és a neves motorgyártók által már jóváhagyott TITAN GT1 SAE 0W-20, GT1 PRO FLEX SAE 5W-30, GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 és TITAN GT1 SAE 5W-40 prémium motorolajok már mind az új XTL™ technológiával vannak ellátva.

A FUCHS megvásárolta a Shell élelmiszeripari kenőanyag-üzletágát

A mannheimi székhelyű, kenőanyagokat fejlesztő, gyártó és fogalmazó FUCHS PETROLUB AG 2010. október 1-i hatállyal megvásárolta a londoni Shell International Petroleum egész világra kiterjedő speciális élelmiszeripari kenőanyag-üzletágát.
2009-ben a Shell 21 millió eurós bevételt ért el az élelmiszeripari kenőanyag-üzletágban. A Shell kiterjedt vásárlói körébe vezető nemzetközi élelmiszer- és italgyártók tartoznak.A FUCHS vásárlása kiterjed a gyártmány-technológiára, a vevői adatbázisra, a teljes CASSIDA márkára, valamint az értékesítésben és a kutatás-fejlesztésben dolgozó munkatársakra. Ezzel az akvizícióval a FUCHS PETROLUB csoport kiterjeszti a jelenlegi gyártmányválasztékát az élelmiszeripari kenőanyagokra, ami révén vezető nemzetközi szállítóvá válik e piaci szegmensben. Ez egy további döntő stratégiai lépés a FUCHS részéről a speciális termékek üzletágának bővítésében és erősítésében. A FUCHS a világ legnagyobb független kenőanyag- és ehhez kapcsolódó speciális termékgyártója. A FUCHS PETROLUB csoport 1,2 milliárd euró értékesítési bevételt ért el 121 millió euró adózás utáni nyereség mellett a 2009-es üzleti évben. A csoport jelenleg 3.515 munkatársat foglalkoztat világszerte.

Magas kitüntetés a FUCHS-nak: Daimler Supplier Award

A Daimler AG a második „Daimler Key Supplier Meetings” keretében a stuttgarti Mercedes-Benz központban a „Daimler Supplier Award 2009” díjjal tüntette ki teljesítményükért a legjobb beszállítókat. Mint már az előző évben is, 13 beszállítónak nyújtották át különböző kategóriákban a díjat, kiegészítve egy innovációs különdíjjal is. 2002 és 2003 után harmadszor is díjazott: a FUCHS.
A „Daimler Supplier Award” díjjal a vállalat olyan messze átlagon felüli teljesítményeket méltat, amelyeket világszerte egységes rendszer szerint értékelnek. Ezen értékelés alapelvei a „Daimler Supplier Network” beszállítói kooperációs modellben vannak meghatározva és a négy értékhordozót: a minőséget, a költségeket, a szállítási hűséget, valamint a technológiát és innovációt foglalják magukba. A „Commitment to Excellence” vezérelv mentén a múlt évben kialakított kooperációs modell a teljesítmény-irányultságú partneri viszony gondolatán alapul. A beszállítókkal történő együttműködésben ezen felül a korrektség, megbízhatóság és hitelesség értékeit állítják előtérbe. A FUCHS, egyedüli kenőanyag-gyártóként, egyike a „Daimler Supplier Award 2009” 14 díjazottjának.

A Carlsson a Fuchs motorolajokat választja

A nemzetközileg ismert Mercedes-Benz specialista és kizárólagos kis sorozatú gyártó, a Carlsson mostantól a FUCHS motorolajait használja. Ha arról van szó, hogy prémiumautóit és igényes nagyteljesítményű motorjait hasonlóan teljesítőképes védelemmel lássa el, a Carlsson járműmanufaktúra a Fuchs kenőanyag-szakértőit választja.

A Carlsson szerint a TITAN GT1 motorolajok rendkívül magas megbízhatósága és teljesítőképessége éppen a versenysportban döntő jelentőségű volt az első gyári motorolaj-feltöltés kiválasztásában.
Az AMITEC-en Lipcsében a Carlsson a Német Gépjármű-Ipartestület és a FUCHS közös standján mutatja be egyik új járművét. Az Automechanika-n is közösen vesz részt a Fuchs és a Carlsson egy extra osztályú járművel a vásár területén lebonyolított csillagtúrán.

Hatékony költségcsökkentés a fémmegmunkálásban

Az új ECOCOOL MODULAR SYSTEM (EMS), a FUCHS innovatív fémmegmunkálási hűtő-kenőfolyadéka, nem csak rugalmasan alkalmazható, hanem a használati koncentráció csökkentése révén a költségeket is csökkenti.
A vízzel hígítható hűtő-kenőfolyadékok helyes megválasztása és gazdaságos alkalmazása a gyártásban sok fémfeldolgozó üzemet állít kihívás elé – különösen akkor, ha az üzem ráadásul különböző anyagokat, mint pl. öntvény, alumínium és nagyszilárdságú acélok, munkál meg. Ez gyakran oda vezet, hogy a termelésben két egymás mellett álló megmunkáló központon különböző hűtő-kenőfolyadékokat kell eltérő koncentrációban használni. Ez nem csak nagyobb odafigyelést igényel, hanem magában rejti a felcserélés veszélyét is és ezzel további többletköltséget okoz. A költségek csökkentése érdekében sok vevő minél kevesebb fajta terméket a lehető legkisebb koncentrációban szeretne használni. A FUCHS most ezeknek a vevői követelményeknek eleget tud tenni: az új EMS hűtő-kenőfolyadékkal.

Új különleges hidraulikaolaj növeli a hatékonyságot

RENOLIN XtremeTemp 46-nak hívják a FUCHS alacsony induló hőmérsékletekre kifejlesztett új különleges hidraulikaolaját.
De ez nem csak hideg időben kínál jelentős előnyöket a felhasználók számára a hagyományos hidraulikaolajokkal szemben, mint ahogy ezt kiterjedt felhasználói tesztek is bizonyították.
Az új RENOLIN XtremeTemp 46 fejlesztéséhez az első löketet a TEREX építőgépgyártó cég adta: A vevői igény arra irányult, hogy a földmunkagépek hidegindíthatósága az extrém hideg hőmérsékleteken javuljon, hogy ne kelljen felesleges munkaidőt az „üresjáratra" und energiát a hidraulika felmelegítésére fecsérelni. Amit kerestünk: olyan különleges hidraulikaolajat, amely csökkenti az energiafelhasználást és egyúttal növeli a teljesítőképességet megnövekedett üzemidők mellett.

Optimális kenőanyag-megoldások szélerőművekhez – világszerte

A FUCHS EUROPE SCHMIERSTOFFE GMBH és a FUCHS LUBRITECH GMBH leányvállalatok FUCHS WINDPOWER DIVISION néven összevonták piaci aktivitásukat a szélerőművekhez szükséges különleges kenőanyagok piacán. A FUCHS WINDPOWER DIVISION révén ezen üzletág vevői számára széles választék áll rendelkezésre kimagasló teljesítőképességű kenőzsírokból és kenőpasztákból (FUCHS LUBRITECH), valamint hidraulika- és hajtóműolajokból (FUCHS EUROPE SCHMIERSTOFFE).
A FUCHS PETROLUB AG 54 vállalatán keresztül jutnak el ezek a termékek tanácsadás és logisztika kíséretében a megfelelő piacra. A FUCHS WINDPOWER DIVISION ezáltal hozzáértő kapcsolattartó partnere a szélerőművi berendezésgyártóknak, a hajtáslánc gyártóinak és szélerőparkok üzemeltetőinek.  Az iparág vevői számára ily módon széles és nagyteljesítményű választék áll különleges kenőanyagokból rendelkezésre.