Kezdőlap
Üdvözöljük a Lube Virabonn Kft. honlapján!
SILKOLENE CYCLE LUBRICANTS
Magas teljesítményű kerékpárlánc kenőanyag család, minden időjárási körülményhez.
Kenőanyag fejlesztőink ismét kiemelkedőt alkottak a nem régiben piacra dobott új kerékpárlánc kenő termékcsalád megalkotásával. Megoldásunk van mindenfajta alkalmazási és időjárási körülményre, hogy kerékpárjának lánca mindig megfelelően kenve legyen.
A SILKOLENE CYCLE LUBRICANTS, melyből jelenleg három termék érhető el, a kerékőárlánc kenés széles skálájára nyújt megoldást. Különböző használati módok és minden időjárási körülmény között megfeleően alkalmazhatók. A SILKOLENE CYCLE LUBRICANTS termékek kialakításakor különös figyelmet fordítottak a váltó és a fogaskerék-áttételek igényinek kielégítésére.
ALKALMAZÁSUK:
WET LUBE speciális összetétele alkalmassá teszi a szélsőségesen nedves körülmények, valamint a hosszú távú közúti használat során fellépő igénybevételek kielégítésére. A WET LUBE kiváló, hosszan tartó védelmet biztosít, a hajtásláncban lévő minden mozgó alkatrész részére, ezzel sima, alacsony súrlódási teljesítményt nyújt minden körülmény között. A WET LUBE tökéletesen alkalmazható mountain és downhill kerékpározáskor.
DRY LUBE speciális összetétele leginkább száraz körülmények közötti, közúti versenyeken teszi igazán ideálisan használhatóvá a terméket. DRY LUBE egy magas kúszóképességű, gyorsan száradó, extrém teljesítményű kenőanyag, amely PTFE (teflon), alacsony súrlódású, magas védelmet biztosító bevonatot képez. Ez a száraz réteg minimalizálja a piszok és a finom szemcsék lánchoz tapadását.
EVERYDAY LUBE 100%-ban biológiailag lebomló többcélú lánckenő anyag, azon kerékpárosok részére, akik minden nap használják kerékpárjukat. EVERYDAY LUBE jó kúszó és vízlepergető tulajdonságokkal rendelkezik, továbbá egy hosszan tartó védőbevonatot képez a felületen a kopás és korrózió kialakulása ellen. Általános használatra is alkalmas, a hajtáslánc, fogaskerekek és váltók kenési igényeinek kielégítésére.
ELŐNYEIK:
WET LUBE
- Védelmet nyújt nedves és sáros körülmények között.
- Meghosszabbítja az alkatrészek élettartamát.
- Ideális mountain bike és extrém igénybevételű alkalmazások igényeinek kielégítésére.
DRY LUBE
- Gyors száradás.
- PTFE (teflon) adalékot tartalmaz az alacsony súrlódás biztosítására.
- Tisztán hagyja a láncot, védi és minimalizálja a piszok finom szemcséinek a lánchoz való feltapadását.
- Ideális utcai versenyeken történő alkalmazásra.
EVERYDAY LUBE
- 100%-ban biológiailag lebomlik.
- Ideális kerékpárosoknak, akik minden nap használják kerékpárjukat.
- Meghosszabbítja a lánc élettartamát.
SYSTEM REINER: új HD-kétkezes zsírzópisztoly
A 2014. évi müncheni BAUMA-n mutatta be a FUCHS LUBRITECH első ízben a SYSTEM REINER HD új kétkezes zsírzópisztolyát. Az új zsírzópisztoly az eddigi kétkezes pisztoly minden elismert előnye mellett olyan új jellemzőkkel bír, amelyek még inkább megkönnyítik a kezelést. Ettől a HD kétkezes zsírzópisztoly még hatékonyabb eszköz lesz a kenéstechnikában.
Az előnyök röviden: ergonomikus fogás az optimális működtetésért - védősapka a tömlővég szennyeződésének elkerülése és a tömlő biztonságos tárolása érdekében - hatékony leeresztés speciális csővel - 400 bar elérhető nyomás - ikerlakat rendszer védi ki a tartós üzem melletti kopást és a berendezésekre veszélyes véletlen kenődést
A kétkezes zsírzópisztoly alkalmazása esetén a FUCHS LUBRITECH termékportfoliójában a kenőanyagok széles palettája áll rendelkezésre, hozzáillő SR-tartályokban. Ez a sokrétűség az iparban előforduló majdnem minden kenési feladathoz megfelelő kenőanyagot kínál.
A SYSTEM REINER ezáltal hosszú kenőanyag-vezetékekkel, nagymennyiségű és nagytérfogatú kenőanyagokkal működő nagy értékű gépek egyszerű, tiszta és biztonságos kenését segíti elő. Ismerje meg az új HD kétkezes zsírzópisztolyt és győződjön meg előnyeiről!
A FUCHS bemutatja az új TITAN XTL® motorolajokat a haszonjárművek számára
Üzemanyag-megtakarítás, csökkentett olajfogyasztás, jobb hidegindítási teljesítmény és kevesebb turbótöltő-lerakódás – a személygépkocsiknál történt sikeres bevezetés után most már a fuvarozók és a haszonjárművek üzemeltetői is élvezhetik a FUCHS XTL® motorolaj-technológia előnyeit. Az XTL®- (Xtreme Temperature Lubrication) a FUCHS nagyon nagy viszkozitási indexű speciális motorolaj-fejlesztése. Ez a viszkozitásnak a hőmérséklettől való sokkal kisebb függőségét jelenti, továbbá kiváló öregedési stabilitást és meggyőző teljesítmény-potenciált az összes üzemi feltétel esetén. Ezáltal ezek az újfajta XTL® motorolajok a lehető legjobban igazodnak a haszonjármű-motorok támasztotta növekvő követelményekhez.
Üzemanyag-gazdaságosság a teljes karbantartási időszakban
Az új XTL® TITAN CARGO MAXX SAE 10W-40 és TITAN CARGO MAXX SAE 5W-30 motorolajok teljesítőképességét részletes tesztsorozatok során vizsgáltuk. Mértük az üzemanyag fogyasztás, hidegindítás, motorvédelem és olajfogyasztás teljesítményértékeit a hagyományos motorolajokkal összevetve. Ezek során bebizonyosodott, hogy az XTL® technológia a teljes olajcsere-periódus alatt üzemanyag-megtakarítást kínál, ezt megtartja és az üzemanyag fogyasztás terén lényeges megtakarítási lehetőségeket nyit meg.
Kis olajöregedés – jobb folyékonyság – javított hidegindítás
Az XTL® technológia fontos üzemanyag-megtakarítási tényezője a lényegesen kisebb olajöregedés. Ez garantálja a motorolaj jobb folyékonyságát és így gondoskodik a jobb hidegindítási tulajdonságokról. A vizsgálatok különösen hidegben bizonyítják az XTL® motorolajok jelentősen javuló folyékonyságát és szivattyúzhatóságát, amely elsősorban a téli hónapokban könnyíti meg a hidegindítást és lényegesen csökkenti a hidegindítási kopást.
A turbótöltők hosszabb élettartama
A motorvédelem tekintetében a turbótöltő-lerakódások csökkentése lényeges tényező. A flottaüzemeltetők ma a turbótöltőt tartják a tehergépkocsi egyik leginkább karbantartás-igényes és meghibásodásra hajlamos alkatrészének. A motorolaj okozta lerakódások a turbótöltőn csökkenő hatásfokot, kopást és idő előtti meghibásodást okoznak. A specifikus lerakódás-vizsgálatok azt mutatják, hogy az XTL® motorolajok lényegesen kevesebb lerakódást okoznak és ezáltal e részegységek élettartamát meghosszabbítják.
Takarékos az olajfogyasztásban is
A hosszú olajcsere-periódusokon keresztül az olajfogyasztás különösen haszonjárműveknél közvetlen költségtényező – és közvetve a hibásan vagy csak elégtelenül működő kipufogógáz-utánkezelő rendszerek okozta járulékos költségek révén is. A laborban és a közúton végzett átfogó tesztsorozatok azt bizonyították, hogy az XTL® motorolajok használatával az olajfogyasztás lényegesen csökken.
Az XTL® motorolajok szembetűnő előnyei:
Üzemanyag-megtakarítás = 0,5%
Javított szivattyúzhatóság alacsony hőmérsékleteken = 23,3%
Csökkentett turbótöltő-lerakódások = 10,7%
Olajfogyasztás csökkenése = 27 %
Repülőipari Titán Megmunkáló Folyadék – 100%-kal jobb szerszám élettartam a legszorosabb versenytárshoz képest
A Boeing 787-es Dreamliner-e és az Airbus A380 vonják leginkább magukra a figyelmet úttörő anyaghasználatuk révén. A repülőgépek ezen új generációja változást hoz magával a legtöbb fémszerkezetnél az új, fejlett kompozit anyagok és a nagyteljesítményű fémötvözetek kombinációjával.
A repülőgépipar számára a titán a természetéből adódó tulajdonságai révén jelentős előnyöket kínál. Nagyobb szilárdságú, ugyanakkor kisebb súlyú, mint az acélok és az alumínium, és az acélhoz képest kétszeres rugalmassága kiválóan alkalmazhatóvá teszi olyan helyeken, mint a repülőgépek futóműve és szárnyszerkezetei.
A várható igényre tekintettel világosnak tűnik, hogy a gyártásban több titánmegmunkáló kapacitásra lesz szükség világszerte, ezért lényeges a megmunkálás hatékonyságának javítása.
Viszont a fent említett tulajdonságai miatt a titánt hírhedten nehéz megmunkálni és a titán forgácsolásának mai igazi kihívása a nagy anyagleválasztási hányadok elérése oly módon, hogy ésszerű szinten tartsuk a szerszámok élettartamát és ötvözzük a műszaki innovációt a költségmegtakarítással.
A maximális hatékonyság azonban csak úgy érhető el, ha a hűtőfolyadékok technológiája is eleget tesz a titánmegmunkálás követelményeinek. A FUCHS hadra fogta globális kutatócsapatát és e célok megvalósítására kifejlesztette ECOCOOL S761B hűtőfolyadékát.
A különböző hűtési technológiák előnyeinek megértéséhez a FUCHS kutatási projektbe kezdett a Warwick Egyetemmel. E projekt során a Warwick Egyetem tulajdonában lévő szerszámgépeken reprodukálták a repülőgépipari gyártási (marási) feltételeket.
A tesztek alatt figyelemmel kísérték a forgácsolási paramétereket az egyöntetű eredmények biztosítása érdekében és rendszeresen kiértékelték a szerszámkopást a kereskedelemben kapható különféle hűtőfolyadékok használata mellett.
Az eredmények azt bizonyították, hogy a FUCHS ECOCOOL S761B hűtőfolyadék vezető pozíciót vívott ki a szerszámkopást figyelembe véve és 100 %-kal jobban teljesített, mint a „világon leggyakrabban vásárolt repülőipari hűtőfolyadék" szlogennel hirdetett folyadék.
A FUCHS bemutatta hatékony termékprogramját a hűtőberendezésekhez
A nürnbergi Chillventa 2010 vásáron a Fuchs Europe Schmierstoffe GmbH teljes portfóliójával képviseltette magát a hűtőgépolajok terén. Egy sor innovatív termék járul hozzá a hűtőberendezések hatékonyságának javításához és ezáltal segít az üzemi költségek csökkentésében.
A HFKW (részben halogénezett fluor-szénhidrogén) hűtőközegű alkalmazások hűtőgépolajaihoz adott sokrétű információk mellett a Fuchs elsősorban a természetes hűtőközegekhez mutatott be hűtőgépolajokat.
A RENISO C sorozatú szintetikus hűtőgépolajok, amelyek mind a kritikus értékek alatti, mind az ezek fölötti üzemre alkalmasak a CO2-hűtőberendezésekben, speciális, rendkívül hatékony adalékrendszereik révén növelik a kopásvédelmet és több mint tíz éve már a CO2-hűtési alkalmazások számos sűrítőrendszerében beváltak.
További nagyteljesítményű RENISO hűtőgépolajok egészítik ki a gyártási programot a szénhidrogén-hűtőközegek, mint pl. a propán (R290) vagy propén (R1270) esetében. A PAO-bázisú teljesen szintetikus RENISO SYNTH 68, valamint a poliol-észter-bázisú termékek - RENISO TRITON SE/SEZ - a szénhidrogén-hűtőközegekben való kedvező oldhatósági jellemzőik és nagyfokú vegyi stabilitásuk révén, kiegészülve a nagyon jó kopásvédő tulajdonságokkal, kiválóan alkalmasak a szénhidrogén-hűtőközegekkel együtt történő alkalmazásokra.
Ammóniához (NH3, R717) a Fuchs az ásványolaj-bázisú hűtőközeg olajok (RENISO K-sorozat) mellett különösen az alacsony párolgási hőmérsékletek esetében a teljesen szintetikus termékeket javasolja, mint a PAO-bázisú RENISO SYNTH 68, vagy a szintetikus szénhidrogénekre épülő RENISO UltraCool 68. Az előnyök: kiváló öregedési tulajdonságok, alacsony párolgási hajlam, kitűnő hidegfolyósság, elsőrangú alkalmasság extrém feltételek között is. A kenőanyag élettartamát az ásványi olajjal szemben lényegesen magasabb öregedési stabilitás javítja és csökkenti egyben az olajfogyasztást. Ezáltal a hűtőberendezés üzemeltetési költségei érzékelhetően csökkenthetők.
A FUCHS útmutató, új motorolaj-technológiát mutatott be
Gyorsabb, erősebb, jobb a motornak: A FUCHS új XTL™ motorolaj-technológiája a rendkívül magas viszkozitás-indexével és kiemelkedő öregedési stabilitásával lényegesen rövidebb átolajozási időkről és kisebb üzemanyag-fogyasztásról gondoskodik. A modern személygépkocsi-motorolajok, amelyek a motorgyártók követelményeit teljesítik, már ma magas teljesítményszintet kínálnak. De a motorolaj hőterhelése erősen növekszik, pl. a motorszerkezetek méretcsökkentési hatásai révén. Azok a klimatikus feltételek is egyre szélsőségesebbek lesznek, amelyek között a motoroknak mindenkor megbízhatóan működniük kell. Ehhez jönnek még az új, energiakímélő technológiák, mint pl. a start-stop rendszerek, amelyek különleges követelményeket támasztanak a motorolaj indítási ulajdonságaival és kenésbiztonságával szemben. A motorolaj terhelése a gyártó által megadott teljes olajcsere-periódus alatt összességében erősen növekszik. Épp ezért fontos, hogy az olaj gyorsan odaérjen, ahol szükség van rá. Ez jó ok a FUCHS, a német autóipar vezető első feltöltési szakértője számára, hogy olyan új motorolaj-technológiát fejlesszen, amely további, hosszú távon stabil teljesítmény-tartalékokat kínál. Az új alapolaj-technológia döntő technológiai ugrása az optimalizált viszkozitás-hőmérséklet viselkedésben keresendő. A hagyományos alapolajokkal szemben az új XTL™ technológia különösen magas viszkozitás-indexével tűnik ki. Ez a viszkozitás sokkal kisebb függőségét jelenti a hőmérséklettől és rendkívüli teljesítmény-potenciált mind az extrém meleg, mind az extrém hideg üzemi feltételek között.
A teljesítőképességet nagyszabású tesztsorozatokkal vizsgálták:
Például a -27°C-os hidegkamrában az aktuális SAE 5W-30 technológia esetében egy hagyományos motorolajat hasonlítottak össze az új XTL™ technológiájú, azonos viszkozitási osztályú motorolajjal az adott indítás viselkedés tesztelésére. A tesztek összességében bizonyították az XTL™ motorolaj-technológia egyértelmű előnyeit a hagyományos SAE 5W-30 motorolajakkal szemben:
Jobb hidegindítási viselkedés: akár 55%-kal rövidebb átolajozási idők és akár 35%-kal rövidebb indítási idők.
Kisebb üzemanyag-fogyasztás: akár 1,7% további fogyasztáscsökkenés.
Kisebb olajfogyasztás: akár 18%-kal kevesebb olajfogyasztás.
Jobb öregedési stabilitás, csekélyebb kopás: 38%-kal kisebb viszkozitás-növekedés. Ezáltal nagyobb teljesítőképesség és üzembiztonság a teljes olajcsere-periódus alatt A csúcskategóriás, különböző módon specifikált és a neves motorgyártók által már jóváhagyott TITAN GT1 SAE 0W-20, GT1 PRO FLEX SAE 5W-30, GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 és TITAN GT1 SAE 5W-40 prémium motorolajok már mind az új XTL™ technológiával vannak ellátva.
A FUCHS megvásárolta a Shell élelmiszeripari kenőanyag-üzletágát
A mannheimi székhelyű, kenőanyagokat fejlesztő, gyártó és fogalmazó FUCHS PETROLUB AG 2010. október 1-i hatállyal megvásárolta a londoni Shell International Petroleum egész világra kiterjedő speciális élelmiszeripari kenőanyag-üzletágát.
2009-ben a Shell 21 millió eurós bevételt ért el az élelmiszeripari kenőanyag-üzletágban. A Shell kiterjedt vásárlói körébe vezető nemzetközi élelmiszer- és italgyártók tartoznak.A FUCHS vásárlása kiterjed a gyártmány-technológiára, a vevői adatbázisra, a teljes CASSIDA márkára, valamint az értékesítésben és a kutatás-fejlesztésben dolgozó munkatársakra. Ezzel az akvizícióval a FUCHS PETROLUB csoport kiterjeszti a jelenlegi gyártmányválasztékát az élelmiszeripari kenőanyagokra, ami révén vezető nemzetközi szállítóvá válik e piaci szegmensben. Ez egy további döntő stratégiai lépés a FUCHS részéről a speciális termékek üzletágának bővítésében és erősítésében. A FUCHS a világ legnagyobb független kenőanyag- és ehhez kapcsolódó speciális termékgyártója. A FUCHS PETROLUB csoport 1,2 milliárd euró értékesítési bevételt ért el 121 millió euró adózás utáni nyereség mellett a 2009-es üzleti évben. A csoport jelenleg 3.515 munkatársat foglalkoztat világszerte.
Magas kitüntetés a FUCHS-nak: Daimler Supplier Award
A Daimler AG a második „Daimler Key Supplier Meetings” keretében a stuttgarti Mercedes-Benz központban a „Daimler Supplier Award 2009” díjjal tüntette ki teljesítményükért a legjobb beszállítókat. Mint már az előző évben is, 13 beszállítónak nyújtották át különböző kategóriákban a díjat, kiegészítve egy innovációs különdíjjal is. 2002 és 2003 után harmadszor is díjazott: a FUCHS.
A „Daimler Supplier Award” díjjal a vállalat olyan messze átlagon felüli teljesítményeket méltat, amelyeket világszerte egységes rendszer szerint értékelnek. Ezen értékelés alapelvei a „Daimler Supplier Network” beszállítói kooperációs modellben vannak meghatározva és a négy értékhordozót: a minőséget, a költségeket, a szállítási hűséget, valamint a technológiát és innovációt foglalják magukba. A „Commitment to Excellence” vezérelv mentén a múlt évben kialakított kooperációs modell a teljesítmény-irányultságú partneri viszony gondolatán alapul. A beszállítókkal történő együttműködésben ezen felül a korrektség, megbízhatóság és hitelesség értékeit állítják előtérbe. A FUCHS, egyedüli kenőanyag-gyártóként, egyike a „Daimler Supplier Award 2009” 14 díjazottjának.
A Carlsson a Fuchs motorolajokat választja
A nemzetközileg ismert Mercedes-Benz specialista és kizárólagos kis sorozatú gyártó, a Carlsson mostantól a FUCHS motorolajait használja. Ha arról van szó, hogy prémiumautóit és igényes nagyteljesítményű motorjait hasonlóan teljesítőképes védelemmel lássa el, a Carlsson járműmanufaktúra a Fuchs kenőanyag-szakértőit választja.
A Carlsson szerint a TITAN GT1 motorolajok rendkívül magas megbízhatósága és teljesítőképessége éppen a versenysportban döntő jelentőségű volt az első gyári motorolaj-feltöltés kiválasztásában.
Az AMITEC-en Lipcsében a Carlsson a Német Gépjármű-Ipartestület és a FUCHS közös standján mutatja be egyik új járművét. Az Automechanika-n is közösen vesz részt a Fuchs és a Carlsson egy extra osztályú járművel a vásár területén lebonyolított csillagtúrán.
Hatékony költségcsökkentés a fémmegmunkálásban
Az új ECOCOOL MODULAR SYSTEM (EMS), a FUCHS innovatív fémmegmunkálási hűtő-kenőfolyadéka, nem csak rugalmasan alkalmazható, hanem a használati koncentráció csökkentése révén a költségeket is csökkenti.
A vízzel hígítható hűtő-kenőfolyadékok helyes megválasztása és gazdaságos alkalmazása a gyártásban sok fémfeldolgozó üzemet állít kihívás elé – különösen akkor, ha az üzem ráadásul különböző anyagokat, mint pl. öntvény, alumínium és nagyszilárdságú acélok, munkál meg. Ez gyakran oda vezet, hogy a termelésben két egymás mellett álló megmunkáló központon különböző hűtő-kenőfolyadékokat kell eltérő koncentrációban használni. Ez nem csak nagyobb odafigyelést igényel, hanem magában rejti a felcserélés veszélyét is és ezzel további többletköltséget okoz. A költségek csökkentése érdekében sok vevő minél kevesebb fajta terméket a lehető legkisebb koncentrációban szeretne használni. A FUCHS most ezeknek a vevői követelményeknek eleget tud tenni: az új EMS hűtő-kenőfolyadékkal.
Új különleges hidraulikaolaj növeli a hatékonyságot
RENOLIN XtremeTemp 46-nak hívják a FUCHS alacsony induló hőmérsékletekre kifejlesztett új különleges hidraulikaolaját.
De ez nem csak hideg időben kínál jelentős előnyöket a felhasználók számára a hagyományos hidraulikaolajokkal szemben, mint ahogy ezt kiterjedt felhasználói tesztek is bizonyították.
Az új RENOLIN XtremeTemp 46 fejlesztéséhez az első löketet a TEREX építőgépgyártó cég adta: A vevői igény arra irányult, hogy a földmunkagépek hidegindíthatósága az extrém hideg hőmérsékleteken javuljon, hogy ne kelljen felesleges munkaidőt az „üresjáratra" und energiát a hidraulika felmelegítésére fecsérelni. Amit kerestünk: olyan különleges hidraulikaolajat, amely csökkenti az energiafelhasználást és egyúttal növeli a teljesítőképességet megnövekedett üzemidők mellett.
Optimális kenőanyag-megoldások szélerőművekhez – világszerte
A FUCHS EUROPE SCHMIERSTOFFE GMBH és a FUCHS LUBRITECH GMBH leányvállalatok FUCHS WINDPOWER DIVISION néven összevonták piaci aktivitásukat a szélerőművekhez szükséges különleges kenőanyagok piacán. A FUCHS WINDPOWER DIVISION révén ezen üzletág vevői számára széles választék áll rendelkezésre kimagasló teljesítőképességű kenőzsírokból és kenőpasztákból (FUCHS LUBRITECH), valamint hidraulika- és hajtóműolajokból (FUCHS EUROPE SCHMIERSTOFFE).
A FUCHS PETROLUB AG 54 vállalatán keresztül jutnak el ezek a termékek tanácsadás és logisztika kíséretében a megfelelő piacra. A FUCHS WINDPOWER DIVISION ezáltal hozzáértő kapcsolattartó partnere a szélerőművi berendezésgyártóknak, a hajtáslánc gyártóinak és szélerőparkok üzemeltetőinek. Az iparág vevői számára ily módon széles és nagyteljesítményű választék áll különleges kenőanyagokból rendelkezésre.